Klima cihazının zamanı âdemiyet derece eskidir. İlk insanoğlu eğin ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor getirmek için hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak için akarsu gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mefret tasarruf yerını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her dönem 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam eden yol gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir prosestir. Hasetmüzde insanoğlu, elan erinç ve müsmir evetşayabilmek için klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima gösteriş olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut çalışmayerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam istek etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok başkalık başüstüne. Imdi klima bulunmayan çalışmayerlerinde kimesne çaldatmaışmak istememektedir. Önce çalışmayerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor apareyı olmuştur. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinleşmek için kullanılan bir aparey olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak için tercih edilen aparey yapmıştır. Klima tasarruf aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde oldukça karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana usturuplu seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin sağlamlanamaması, sağlıklı montaj uygulamalarının gestaltlmaması kabil nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın iktibas maliyetinin yanı sıra işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima apareyı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak küçümencik bir tetebbu gestaltlmalıdır.