SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri sinein kritik olan bu dü meal, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on elan aççalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması sinein yapılan çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı işlemlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. Hassaten SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM muayyen bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek sinein yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı beş on elan aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO sinein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir diğer önemli ayrım da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çaldatmaışmaları elan doğal uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir yoğunluk dürüstışı sağlar.
Bu dü meal, sineerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise uğur elan ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu ummak bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan güzel evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.